6 powodów, dla których musisz prowadzić komunikację w social media

Social

Nowoczesne komunikowanie się opiera się nie tylko na suchym przedstawieniu oferty ale także na zacieśnieniu więzi, a przede wszystkim na nawiązaniu relacji między oferującym a konsumentem. Zobacz 10 powodów, które sprawią, że zaczniesz myśleć inaczej w stosunku do potrzeby pojawienia się ze swoją firmę w mediach społecznościowych.

1. Powiększasz swój zasięg – social media mają miliony użytkowników, dlatego pojawienie się w nich znacząco zwiększa szansę na pokazanie się szerokiej grupie osób, nie tylko fanów lokalnych. Jeśli prowadzisz biznes ogólnopolski masz dużą szansę, by przyciągnąć do siebie tysiące osób.

2. Możesz bezpośrednio rozmawiać z klientami – to wielki plus, wystarczy wysłać wiadomość i oczekiwań sprzężenia zwrotnego, jeśli twoje aktywności są ciekawe, możesz spodziewać się natychmiastowym reakcji. Tutaj przoduje Twitter oraz Facebook

3. Bezpośrednio od klientów dowiesz się tego, czy to co robisz jest dobre czy złe. Pojawienie się w social media to nie tylko otrzymywanie komplementów, ale czasami także krytyka. Nie należy jej ignorować. Każdą wątpliwość należy rozwiać a problemy rozwiązać od razu.

4. Możesz pokazać to czym się zajmujesz od środka. Konsumenci lubią widzieć jak powstaje ich produkt lub usługa, którą zamówili. Pokaż im dział produkcji, pokaż w jaki sposób pracujesz nad projektem. To zdecydowanie buduje ruch i zainteresowanie.

5. Możesz nawiązać współpracę z blogerami. Dzięki takim osobom dotrzesz do potencjalnych klientów, którzy szukają nowości i są gotowi sprawdzić to co poleca im osoba, która w ich mniemaniu posiada pewien autorytet. Jeśli bloger poleci twoją markę, kto wie – może zyskasz klientów?

6. Możesz nawiązać nowe kontakty z innymi markami. Możliwość znalezienia ciekawych kontrahentów bądź partnerów biznesów to sposób na rozszerzenie horyzontów. Nie wolno o tym zapominać.